Joppe, S. (Sabine) and Zuidam, R. van (Rachel) (2012) Zorg in beeld; een scriptie naar de inzetbaarheid van de UMCG-zorggids. thesis, Other studies (UMCG).
Full text available on request.Abstract
Inleiding De huidige ontwikkelingen in het zorglandschap leiden tot een steeds grotere druk onder zorginstellingen om zich te onderscheiden van concurrenten. De overheid stimuleert zorgverzekeraars om selectief in te kopen, wat ziekenhuizen aanzet tot het bieden van kwalitatief goede zorg tegenover betaalbare prijzen. Deze en andere ontwikkelingen waren voor het UMCG aanleiding om na te denken over hoe zij zich effectief kan profileren naar verschillende doelgroepen. Methode Grotendeels exploratief onderzoek met interviews onder verschillende doelgroepen. Tijdens deze gesprekken werd door gebruik van een topiclijst getracht (latente) wensen, behoeften en beweegredenen naar boven te krijgen. Resultaten Op basis van de onderzoeksresultaten is een advies geschreven over het effectief profileren. Dit advies is aangevuld met een implementatieplan ter ondersteuning van het UMCG in het proces van profilering. Conclusie Het UMCG kan door gebruik van het advies uniek en effectief zijn in de profilering richting verschillende doelgroepen. De inhoud van deze scriptie is vertrouwelijk. Wilt u de volledige scriptie inzien, dan kunt u een verzoek mailen aan: afstuderen@umcg.nl
Item Type: | Thesis (Thesis) |
---|---|
Supervisor name: | Spit, M.R. (Mark) |
Supervisor name: | Götte, B.J. |
Faculty: | Hanze University Groningen |
Keywords: | Marktwerking, Gezondheidszorg, Zorginstellingen, Marketing |
Date Deposited: | 25 Jun 2020 10:45 |
Last Modified: | 25 Jun 2020 10:45 |
URI: | https://umcg.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/623 |
Actions (login required)
View Item |