Conradi, Niek (2014) Inzet social media. thesis, Other studies (UMCG).
Text
Social_media_handleiding_in_UM_1.pdf Download (451kB) |
Abstract
Inleiding Tijdens mijn stage in het UMCG heb ik de opdracht gekregen om door middel van communicatie de naamsbekendheid van het Beatrix Kinderziekenhuis (BKZ) te vergroten. Uit mijn onderzoek kwam naar voren dat social media daar een grote rol in kan spelen. Ik heb daarom een handleiding gemaakt voor het BKZ waarin precies staat hoe ze Twitter en Facebook moeten inzetten. Deze handleiding is de implementatie van mijn eigen advies die ik heb geschreven in mijn scriptie ‘Van onbekend tot nummer één’. Methode Deze handleiding is op basis van de behoefte van de doelgroep geschreven. Er zijn enquêtes aan 150 ouders in het BKZ uitgedeeld. De uitkomsten van deze enquêtes zijn verwerkt en op basis hiervan is deze handleiding geschreven. Ook is er gebruik gemaakt van deskresearch. Resultaten Belangrijk bij de inzet van social media is om te experimenteren. Wat slaat aan en wat niet? Wees niet bang om fouten te maken. Daarnaast is het belangrijk om een groep enthousiaste mensen te vinden die zin hebben om er mee aan de slag te gaan en ook bereidt zijn er tijd in te willen steken.
Item Type: | Thesis (Thesis) |
---|---|
Supervisor name: | Greydanus, mw. M. |
Supervisor name: | Augusteijn, mw. A. |
Faculty: | Economics and Business |
Keywords: | UMCG, Kinderziekenhuis (BKZ), Naamsbekendheid, Sociale Media |
Date Deposited: | 25 Jun 2020 11:06 |
Last Modified: | 25 Jun 2020 11:06 |
URI: | https://umcg.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2620 |
Actions (login required)
View Item |