Javascript must be enabled for the correct page display
Faculty of Medical Sciences

De klant op zijn wencken bedienen: Communicatie met zorg

Frentrop, Dionne (2007) De klant op zijn wencken bedienen: Communicatie met zorg. thesis, Other studies (UMCG).

[img] Text
scriptie_totaal_Dionne_Frentrop.pdf

Download (787kB)

Abstract

Inleiding Het Wenckebach Instituut van het Universitair Medisch Centrum Groningen, ontwikkelt opleidingsbeleid en voert dat uit. Het instituut verzorgt en ondersteunt beroepsopleidingen, vervolgopleidingen en bij- en nascholingen voor zorgprofessionals in het UMCG en de regio . De School of Nursing and Health is één van de werkgebieden van het Wenckebach Instituut. Deze school draagt zorg voor de OK-opleidingen, verpleegkundige vervolgopleidingen, bij- en nascholingen voor alle zorgfuncties, stages en duale leertrajecten in de zorg. Het hoofd van het Wenckebach Instituut wil weten wat de doelgroep van de School of Nursing and Health vindt van de huidige communicatie. De centrale vraag is: “Hoe beoordelen de doelgroepen van de School of Nursing and Health de wijze van communiceren van het Wenckebach Instituut?” Methode Kwalitatief onderzoek met behulp van interviews onder de doelgroepen van de School of Nursing and Health. Vanuit het perspectief van communicatie zijn bij het onderzoek twee doelgroepen onderscheiden: een primaire doelgroep die bestaat uit afnemers van opleidingen en een secundaire doelgroep van intermediairs. Aanbevelingen Over het algemeen is de doelgroep van de School of Nursing and Health tevreden over de wijze van communiceren. Het onderzoek leidt tot een aantal aanbevelingen ter verbetering, zoals  investeer in het optimaliseren van de website en maak die gebruiksvriendelijker;  behoud een ingekort programmaboek met daarin informatie over het totale aanbod van opleidingen en cursussen van het Wenckebach Instituut en verwijs naar de website voor gedetailleerde informatie;  gebruik het prikbord dat men op afdelingen vaak gebruikt om informatie aan te bieden, om zowel de secundaire als de primaire doelgroep te informeren;  onderzoek de interne communicatie van het Wenckebach Instituut en stel een duidelijke missie en visie op zodat medewerkers die naar buiten kunnen uitdragen;  kerndocenten kunnen de verschillende contacten die zij hebben met betrokkenen bij beroeps- en vervolgopleidingen alvast wijzen op relevant aanbod van het Wenckebach Instituut wat betreft bij- en nascholing;  studenten verpleegkunde (afnemer van beroeps- of vervolgopleiding) al voor het beëindigen van de opleiding wijzen op het aanbod van bij- en nascholing van het Wenckebach Instituut.

Item Type: Thesis (Thesis)
Supervisor name: Keijer, M.J.
Supervisor name: Dam, R.A. and Smit, B.M.H.
Faculty: Hanze University Groningen
Institute: Instituut voor Communicatie & Media
Keywords: interne communicatie, doelgroepen, UMCG, Wenckebach Instituut
Date Deposited: 25 Jun 2020 11:04
Last Modified: 25 Jun 2020 11:04
URI: https://umcg.studenttheses.ub.rug.nl/id/eprint/2443

Actions (login required)

View Item View Item